fbpx

10 gratis tips voor jouw social media!

Waarom groei ik niet online? horen we vaak.. daarom deze tips!

Dit zijn de 10 beste tips om jouw bedrijf een boost te geven op social media

1.  Bepaal je doelgroep zodat je gericht kunt werken

Voordat je ergens mee begint is het belangrijk om je doelgroep te bepalen. Wie zijn mijn (potentiële) klanten? Dit is noodzakelijk om gericht te adverteren en in contact te komen met je klanten.

2. Een goede website

Een goed werkende en klantvriendelijke website is erg belangrijk. Op je website laat je de eerste indruk achter bij de klanten. Wanneer de website er niet goed uitziet of niet goed werkt hebben klanten een slechter gevoel bij het bedrijf.

3. Maak gebruik van SEO

SEO staat voor ‘search engine optimalization’, dit houdt in dat je zo hoog mogelijk wilt komen in de zoekmachine door je website te optimaliseren zodat hij bovenaan komt in de zoekresultaten. Dit doe je bijvoorbeeld door zoekwoorden te gebruiken en de site zo snel mogelijk te maken.

4. Maak gebruik van verschillende sociale media

Door gebruik te maken van verschillende sociale media vergroot je je bereik enorm vergeleken met alleen het bijhouden van een website. Op deze manier kan je ook persoonlijker in contact komen met je klanten. Het aanmaken van accounts op sociale media is daarnaast ook nog is gratis.

5. Maak een Google bedrijfsprofiel aan

Met een Google bedrijfsprofiel word je beter vindbaar op Google. Daarnaast kunnen mensen ook recensies plaatsen die zichtbaar worden in je bedrijfsprofiel en kunnen ze vanuit de zoekresultaten meteen bellen of een route starten.

6. Mobiel vriendelijke website

Bekijk jouw website ook is op de telefoon. Ziet alles er nog netjes uit net als op de desktop? In veel gevallen ziet een website op de telefoon er slordig uit omdat een telefoon andere afmetingen heeft. De tekst wordt dan op een kleiner scherm gepropt wat er slordig uit kan komen te zien.

7. Beeld over tekst

Probeer online zo min mogelijk tekst te gebruiken. Video’s en afbeeldingen trekken de aandacht van mensen.

8. Maak gebruik van externe factoren

Maak bij het creëren van content en het plaatsen van advertenties gebruik van externe factoren, denk hierbij aan het weer, feestdagen en grote evenementen.

9. Analyseer je resultaten

Het is belangrijk om de resultaten van je online marketing te analyseren. Aan de hand van de uitkomsten kan je nieuwe en meer gerichte campagnes starten.

10. Houd de online marketing goed bij

Het klinkt misschien erg logisch maar we zien het vaak fout gaan. Bij veel ondernemingen gaat de onlineactiviteit achteruit na de eerste drie maanden dat ze een mediaplatform voor het eerst gebruikt hebben.

de meest gemaakte fouten op sociale media..

Er zijn tegenwoordig nog weinig bedrijven zonder enig sociale media platform. De organisaties die geen gebruik maken van sociale media lopen daarom ver achter op de rest op het gebied van online bereik.

Veel ondernemingen beginnen met online marketing en houden dit voor een korte tijd goed bij. Daarna zien we vaak gebeuren dat de online activiteit afneemt omdat zij hier geen tijd voor hebben en het niet uitbesteden aan een derde partij. 

Het gebeurt nog wel is dat een onderneming niet kijkt naar haar doelgroep wanneer zij met online marketing beginnen. Het starten van campagnes heeft dan veel minder effect.

De website is meestal de eerste indruk die je achterlaat bij een consument. Wanneer je een slechtwerkende of een slecht uitziende website hebt zullen mensen minder snel een stap verder zetten.

Wanneer je net begint met online marketing verdubbeld niet gelijk de omzet, dit heeft tijd nodig. We horen regelmatig dat bedrijven zelf na een maand proberen niet het gewenste resultaat halen en de online marketing dan volledig opgeven.

Het is belangrijk om call to actions te gebruiken in de content. Wanneer je geen call to actions gebruikt zullen mensen minder snel over gaan tot actie.

Wanneer een organisatie geen gebruik maakt van SEO zal het online slecht vindbaar zijn. De online content heeft dan ook een kleiner bereik.

Afhangend van de situatie kan je bij het delen van onjuiste informatie meerdere problemen krijgen. Zorg er daarom voor dat alle informatie die je deelt juist is.

Ondernemingen die te veel tekst gebruiken worden meestal over het hoofd gezien. Gebruik daarom zo veel mogelijk pakkend beeld.

Als je de resultaten van je online marketing niet bekijkt heeft het weinig zin. Op deze manier is het erg moeilijk te bepalen waar je een campagne in moet zetten.

Wij kunnen je verder helpen in de online wereld!